
OC dla Biur prowadzących obsługę kadrowo-płacową
KADRY I PŁACE POZA OBOWIĄZKOWYM UBEZPIECZENIEM OC
Spełniając obowiązek ubezpieczenia musimy wiedzieć, że jest ono nie wystarczające w przypadku, gdy biuro rachunkowe prowadzi obsługę kadrowo-płacową. Wynika to z tego, że polisa, która kiedyś była obowiązkową polisą OC, obecnie nie obejmuję prowadzenia dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy. W przypadku wystąpienia roszczenia biuro rachunkowe odpowiada własnym majątkiem.
Obsługa taka polega na:
obliczaniu wynagrodzeń za pracę, w tym premii, dodatków i innych świadczeń związanych ze stosunkiem pracy,
obliczaniu składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz przekazywanie w tym zakresie niezbędnych dokumentów,
prowadzeniu dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy i kontrola przestrzegania terminów w tym zakresie,
obliczaniu miesięcznego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz składaniu wniosków o wypłatę tego dofinansowania oraz innych niezbędnych dokumentów w tym zakresie oraz składaniu wniosków o zwrot kosztów (w oparciu o stosowne przepisy ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych),
obliczaniu kwot zajętych przez komornika wynagrodzeń i prowadzeniu korespondencji z organami egzekucyjnymi.
Jeśli posiadasz własne Biuro, które wykonuję czynności podane wyżej, powinieneś zawrzeć w tym zakresie umowę Odpowiedzialności Cywilnej z firmą ubezpieczeniową.
